Αποζημίωση για καθυστερήσεις λόγω τεχνικής βλάβης

Αποζημίωση για καθυστερήσεις λόγω τεχνικής βλάβης . Αποζημείωση για καθυστερήσεις λόγω βλάβης

 

Αποζημίωση για καθυστερήσεις λόγω τεχνικής βλάβης

Ακόμη και στην περίπτωση των καθυστερήσεων που οφείλονται σε τεχνικές βλάβες, οφείλουν οι αεροπορικές εταιρείες να καταβάλουν αποζημίωση στους επιβάτες. Οι εξαιρέσεις είναι λίγες.

 

Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να καταβάλουν αποζημίωση στους επιβάτες, ακόμη και σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω τεχνικών βλαβών.

Όταν κάποια πτήση έχει καθυστέρηση, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να καταβάλουν αποζημίωση σε κάθε περίπτωση - ακόμα κι αν η καθυστέρηση οφείλεται σε απροσδόκητα τεχνικά προβλήματα. Αυτό αποφάνθηκε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε μία απόφαση-ορόσημο, ενισχύοντας έτσι για μια ακόμη φορά τα δικαιώματα των επιβατών.

Στην προκειμένη περίπτωση, μια πτήση της KLM από Κίτο προς Άμστερνταμ άργησε 29 ώρες: Δύο εξαρτήματα του αεροσκάφους ήταν σπασμένα και τα ανταλλακτικά έπρεπε να μεταφερθούν από το Άμστερνταμ. Ένας επιβάτης της KLM απαίτησε την αντισταθμιστική πληρωμή των 600€ για καθυστέρηση πτήσης, όπως αυτή έχει ρυθμιστεί από την ΕΕ, αλλά η εταιρεία αρνήθηκε να πληρώσει. Η επιχειρηματολογία τους: Το αεροσκάφος έχει συντηρηθεί σωστά και ούτε έγινε υπέρβαση στη μέση διάρκεια ζωής/χρήσης των ελαττωματικών μερών, άρα πρόκειται για ελάττωμα/βλάβη «εξαιρετικής περίστασης» κατά την οποία η αξίωση αποζημίωσης δεν ισχύει.

Οι δικαστές του Λουξεμβούργου το είδαν διαφορετικά: Εξαιρετικές περιστάσεις θα μπορούσε να επικαλεστεί η εταιρεία μόνο, εάν η ζημία προκλήθηκε από ένα κρυφό ελάττωμα κατασκευής, από δολιοφθορά ή τρομοκρατικές ενέργειες. Αντίθετα, η πρόωρη εμφάνιση ελαττωμάτων σε εξαρτήματα αεροσκαφών, εμπίπτει στα πλαίσια την κανονικής λειτουργίας, και αποτελεί υποχρέωση της αεροπορικής εταιρείας, το να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των αεροσκαφών της. (Az. C-257/14)

 

 

 

Αφήστε το σχόλιό σας